Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

Πνευματικοι διαλογοι με τον π.Μελχισεδέκ Σουπάρσκι


Πάτερ γιατί ο άνθρωπος αν και αντιμετωπίζει δυσκολίες στην απόκτηση των επιγείων αγαθών δεν εγκαταλείπει τις επιθυμίες του, ενώ όταν βρει κάποιο εμπόδιο στην απόκτηση των αιωνίων αγαθών, εγκαταλείπει εύκολα τη μάχη;
Παραιτείται επειδή είναι αδύναμος και φοβάται. Όμως αυτός δεν θα είναι ποτέ ένας αληθινός χριστιανός, επειδή ξεχνάει αυτό που λέει ο προφήτης Ησαίας «μη φοβού, ότι ελυτρώσαμην σε, εκάλεσα σε το όνομά σου εμάς ει συ και αν διαβαίνης δι’ ύδατος μετά σου ειμί, και ποταμοί ου συγκυσουσί σε και εάν διέλθης δια πυρός, ου μη κατακαυθής, φλοξ ου κατακαύσει σε ότι εγώ Κύριος ο Θεός σου». (Ησαιας 43.1-3)
Γιατί να φοβάσαι; Ο φόβος δεν είναι ίδιον του χριστιανού (μόνο ο φόβος Θεού πάντοτε όμως συνοδευόμενος από αγάπη). Πώς να φοβάσαι κάτι σ’ αυτόν τον κόσμο όταν ακούς το «εγώ είμαι πάντα μαζί σου». Και πρόσεξε σ’ αυτό το κείμενο ο Θεός δε λέει ότι θα μας απαλλάξει από τα βάσανα, τις στεναχώριες όπως εμείς θα θέλαμε – αλλά υπόσχεται ότι θα είναι δίπλα μας όταν υποφέρουμε και θα μας προστατεύσει. Ο Αγ. Ισαάκ ο Σύρος λέγει «Μη ψάχνεις το φως στην ψυχή σου μέχρι να ελευθερωθείς από τις έννοιες και το φόβο».
Και τι γίνεται μ΄ αυτούς που φοβούνται, πάτερ, η με τους άθεους;
Θα σου πω μια ιστορία αναφορικά μ΄αυτούς που δεν πιστεύουν στο Θεό: Ήρθε μια φορά ένας άνθρωπος σ΄ έναν ιερέα και του είπε: Πάτερ εγώ δε πιστεύω στο Θεό. Ο Ιερέας τον αγκάλιασε (θεωρητικά πάντα, δεν είναι παρά μια ιστορία) και του είπε: Σε ζηλεύω αδελφέ. Εσύ είσαι σε καλύτερη πνευματική κατάσταση από εμένα. Όταν συναντώ έναν άνθρωπο που υποφέρει εγώ του λέγω: ¨Ο Θεός να σε βοηθήσει¨ αλλά εγώ δεν του δίνω τίποτα, ενώ εσύ, που δεν πιστεύεις σ΄ Εκείνον, δε θα μπορέσεις να του πεις έτσι αλλά θα τον βοηθήσεις προσωπικά. Εσύ θα κάνεις αυτό που θα έκανε ο Θεός εάν υπήρχε. Πήγαινε λοιπόν εν ειρήνη και μοίρασέ την αλήθεια και τη δικαιοσύνη στους άλλους, χόρτασε τους πεινασμένους, ντύσε τους γυμνούς παρηγόρησε όσους είναι απελπισμένοι γενικά κάνε ότι θα έκανε ο Θεός και μετά έλα να μου πεις εάν υπάρχει Θεός.ΥπέροχοΕπίσης έχω και μια ένσταση όσον αφορά στη λέξη άθεος, δηλαδή χωρίς Θεό. Πράγμα που σημαίνει ότι δεν αρνούνται την ύπαρξη του Θεού, μόνο που θέλουν να τοποθετηθούν κάπου; (που άραγε;) εκτός Αυτού. Πως θα κρυφτούν απ΄ Αυτόν δεν καταλαβαίνω, όμως θα έπρεπε να χρησιμοποιούν μια άλλη λέξη.
Όσον αφορά την τύχη αυτών και όσων δεν παλεύουν με τα πάθη τους, εγώ δε μπορώ ν΄ αποφανθώ, αλλά καλό είναι να θυμόνται τα λόγια του Αγ. Ιωάννου του Χρυσόστομου’’όλοι όσοι ενθυμούνται την κόλαση δε θα φθάσουν εκεί, ενώ όσοι την ξεχνούν δε θα την αποφύγουν’’.
(Απόσπασμα από συνέντευξη του π. Μελχισεδέκ στον George Crasnean για το περιοδικό “Lumea Monahilor” τ.23/ Μάιου 2009.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου